Alla inlägg under juni 2008

Av Marina - 29 juni 2008 21:45

Ni som gillar the Poodles så kommer de att vara med i Sommarkrysset den 9/8. Nu är de med i både Sommarkrysset och Allsång på Skansen. Har väntat på att de ska vara med där.


Här är listan  med artister.


Av Marina - 28 juni 2008 21:43

Ja jag bestämde mig för att åka till Kalix för att se the Poodles. Strax före var det lite prisutdelningar och på en av dem så var Kicken prisutdelare. De skulle uppträda först klockan 16.00 De spelade några låtar unplugged och sen signerade de skivor. Inte visste jag att Pontus kunde sjunga, han sjöng i Line of fire. De var jättebra och söta allihop. Det var jättekul att se dom live, men hade gärna stannat och sett dom på konserten senare men hade inte råd att boka rum. Under deras soundcheck såg jag Jakob sjunga utanför scenen, Thunderball, wow. Han är ju jättebra på att sjunga, vilken röst.

Ni är bara bäst, Jakob, Kicken, Pontus och Henrik i the Poodles.




Av Marina - 27 juni 2008 23:44

Imorgon är the Poodles i Kalix, bara några mil härifrån. Men det kostar ändå över 500 kr med resa, rum och inträde. Har jag råd med det?

Eller ska jag se på Hammerfall i Sommarkrysset istället, helt gratis?

Vilket är mer värt?

Av Marina - 24 juni 2008 21:45

Ja då har Allsång på Skansen börjat. Premierärprogrammet hade då absolut inga bra artister. Vad ska jag säga, superdåligt enligt mig. Det borde vara bättre artister då det är premiär. Men som tur är har vi olika musiksmak allihop.

Håkan Hellström -  inte min musiksmak, lyssnade knappt på låten.

Arja Saijonmaa - Nä, absolut inte min smak. Var det musik?

Miss Li - Vem är hon, har aldrig hört talas om henne, och det var absolut inte bra.

Christer Sjögren - Nja, Christer sjunger väl bra men det är ändå inte min smak.

Bosse Parnevik  - Om jag måste säga att nåt är bra i detta program så säger jag väl att Bosse var bäst.

Av Marina - 23 juni 2008 21:37

Här är en av mina favoritlåtar. Kan inte sluta och lyssna på den. Kan inte sitta still till den. Vilket ös!


http://www.youtube.com/watch?v=gEwahrYX3gs

Av Marina - 17 juni 2008 09:35

Nu ska jag åka ner till Göteborg så det blir inget bloggande för mig  på ett litet tag. Kommer hem måndagen efter midsommar. Ska träffa lite släktingar  och firar midsommar där.

Skriver mer när jag kommer hem.


Ha en bra midsommar. Och ta hand om dig då.


Av Marina - 16 juni 2008 18:15

Här kunde jag inte bestämma vilken At Vance låt jag skulle sätta ut som veckans låt, för det finns ju så många bra låtar med dem. De har bra melodier på låtarna.

http://www.youtube.com/watch?v=gmV6eGlAqec


De andra låtarna med At Vance jag tycker är bra är:

  • Heaven
  • Sing this Song
  • Only human
  • Take my pain
Av Marina - 15 juni 2008 22:15

Här kommer några festivalstips för sommaren.


Stadsfesten  Skellefteå  25-29/6

Europe, Jill Johnson, EMD, Amy Diamond, Eric Gadd, Lillasyster m.fl

Metaltown Göteborg 27-28/6

In Flames, Nightwish, Sabaton, Tiamat m.fl

Gatufesten Sundsvall 30/6-5/7

Gary Moore, The Ark, Magnus Uggla, E-type, Crashdiet m.fl

Beach Party Piteå 4-5/7

Gary Moore, BWO, Nisse Hellberg

Sommar Rock Svedala 10-12/7

Magnus Uggla, Crashdiet, Ola, Amanda Jenssen m.fl

Rockweekend Kilafors 18-19/7

Alice Cooper, Europe, Helloween, H.E.A.T, Thin Lizzy, Bloodbound m.fl

Metalnight Örnsköldsvik 18/7

Alice Cooper, Thin Lizzy, H.E.A.T m.fl

Piteå Dansar och Ler Piteå 23-27/7

Magnus Uggla, Sabaton, Takida, Jill Johnson, Håkan Hellström m.fl

Storsjöyran Östersund 31/7-2/8

Kent, Blondie, Magnus Uggla, Håkan Hellström m.fl

Luleåkalaset 31/7-2/8 Luleå

E-type, Boppers, Sanna Nielsen, Machinae Supremacy


Detta är mina tips, men det finns fler festivaler. Ge gärna tips om ni vill.


Presentation

Omröstning

Vad vill du att jag skriver om i min musikblogg?
 Annan musik än hårdrock
 Mer hårdrock
 Skivrecensioner
 Konsertrecensioner
 Musikquiz/tester
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<<
Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards