Alla inlägg den 13 juni 2008

Av Marina - 13 juni 2008 13:43

Jag har alltid gillat uptempo låtar, disco musik och eurodisco men några hårdrockslåtar har jag gillat förut, redan 1979 tyckte jag om  I was made for loving you med Kiss. Har alltid skruvat upp volymen på högsta nivå när den har spelats på radion. Hade även 2 LP-skivor med Europe och en LP med Alien. Men lyssnade mest på discomusik.

Men när E-type och the Poodles var med i Melodifestivalen i år med låten Line of fire så fastnade den på en gång i mitt huvud. Började lyssna på Poodles låtar på Youtube och några fastnade fast jag inte tyckte om  låtarna. Ja, We are one var jättebra. Men den skivan(Sweet trade) tyckte jag var lite för hård min del, men Metal will stand tall skivan ville jag bara ha. Men jag bestämde mig och beställde båda CD-skivorna. Och har inte ångrat mig.

Sedan dess har jag sökt upp mer hårdrock på Youtube och nu bara älskar jag hårdrock.

Jag som trodde att vissa hårdrocksartister var för hårt för mig - det visade sig inte alls vara för hårt som tex Judas Priest, Motley Crue och Hammerfall m fl. Men visst finns det hårdrock som är för hård även för lilla mig.

Jag kan fortfarande lyssna på den musik jag har gillat förut som disco och eurodisco.


Av Marina - 13 juni 2008 12:40

Det var kul att se the Poodles i TV igår kväll. De uppträdde  ju i Kungsträdgården i Stockholm igår (torsdag) på EM-festen.Trodde först att alla artistframträdanden skulle sändas i TV, men icke sa Nicke. Ingen musik när det är sport. Såg dagarna innan att strax före 24.00 så visade dom en snutt från artistframträdandet. Men som tur var visade dom en hel låt med Poodles - Metal will stand tall.

Nu fick man äntligen se Henrik Bergqvist - the Poodles nya gitarrist. Han verkar passa in i the Poodles.

Välkommen till killarna (Jakob, Kicken,Pontus) i the Poodles, Henrik.


Made of steel, we fly, like an eagle in the sky

we're on the move and we will prove

we're the strongest of them all

Made of steel, we fly, like an eagle in the sky

united we stand, raising our hands, nations fall

Metal will stand tall



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vad vill du att jag skriver om i min musikblogg?
 Annan musik än hårdrock
 Mer hårdrock
 Skivrecensioner
 Konsertrecensioner
 Musikquiz/tester
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<<
Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards