Alla inlägg den 16 januari 2009

Av Marina - 16 januari 2009 22:07

Är dom idoler, gudar eller bara en vanlig människa?

Jag tycker att kändisar är helt vanliga människor som har vissa talanger som de är bra på. Och dessa yrken är offentliga.

De är inte mer speciella än vi andra. Men vi tycker om deras musik coh går gärna på konserter och köper deras skivor. Det är ju deras levebröd.


Och var går gränsen att ha idoler eller bara tycka att de gör bra musik, eller att vara intresserad av artisten som person? Hur beter man sig då? Beter man sig annorlunda bara för att det är en känd person eller beter man sig som vanligt som om det vore "vem som helst"?


Och visst är det kul att se offentliga personer privat. Hur beter man sig då?


Här kommer några exempel i mitt eget liv:


Bengt Dahlqvist (Daniel i "Skilda världar") Jag var på Luleå tågstation och skulle åka norrut. Han var där med en tjej. De åkte med samma tåg men vet inte åt vilket håll de skulle åt(tågbyte i Boden - tåget söderut).


Dag Finn (sångaren i Shaboom) Jag var på ett gym här i Luleå och kände igen honom men kom inte på direkt vem han var. Jag satte mig vid maskinen bredvid honom och frågade vad han gjorde här. Han sa att de skulle uppträda någonstans här uppe (kommer inte ihåg var någonstans)


Style Jag och en kompis + en tjej bodde på samma hotell som dom nånstans i skåne. Vi fick gå in till deras rum (alla i Style var där och deras musiker) och vi såg på en film med dem.


Neopop Jag och en kompis bodde på samma hotell som dom och vi hade efterfest med dom.


Niklas Wahlgren Det var mitten av 80-talet och han var här i Luleå och såg han på stan. Jag frågade om autograf, men fick dåligt samvete av det, så gör  man inte, enligt mig.


E-type  Det var marknad i södra hamn här och jag gick sedan och satte mig vid hamnen. Såg att det kom en båt in mot bryggan och såg att det var

 E-type som satt i båten och en tjej. Oj vad nervös jag blev. Efter ett tag gick de upp och gick till bilen. Men det stod en bil bakom hans bil så han fick köra över gräsmattan för att kunna åka iväg.


Sammanfattning: alla var helt vanliga människor, fast man känner igen dom.


Vad tycker ni?

Presentation

Omröstning

Vad vill du att jag skriver om i min musikblogg?
 Annan musik än hårdrock
 Mer hårdrock
 Skivrecensioner
 Konsertrecensioner
 Musikquiz/tester
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards