Alla inlägg den 21 februari 2009

Av Marina - 21 februari 2009 20:46

Den här omgången var då inte så bra. Ingen låt fick högsta betyg från mig.


1. Velvet -  the queen 3+

 Ja vad ska man säga här. Velvet är ganska så bra annars men låten fastnar inte så där jättebra. Men den går an.


2. Topaz sound feat. Red Fox - I got you 3+

Lite ovanligt med reggea i melodifestivalen. Reggea kan vara bra ibland, men den går nog inte hem i ESC.


3. Molly Sandén - Så vill stjärnorna 1+

Liknar för mycket Sanna Nielsen, så detta är inget för mig. Fastnar inte i huvudet, är ingen schlager. Passar för svensktoppen istället.


4. EMD - Baby goodbye 4 +

EMD brukar ha bättre låtar som fastnar i huvudet, men det gör inte denna låt. Möjligen lite i refrängen, men man glömmer bort texten efter man hört låten. Bra framträdande dock. Får en 4:a för refrängens skull. Blev bättre ju fler gånger man hör den.


5. Mikael Rickfors - Du vinner över mig 2+

Påminner om "Vingar för pengarna" men mycket sämre. Du vinner inte över mig i alla fall.


6. Maja Gullstrand - Här för mig själv 1+

Jag mår inte så bra när jag hör detta. Därför sjunger hon också om att hon är här för mig själv. Bland det värsta jag hört.


7.Sofia - Alla 1+

Varför sjunger hon på grekiska när hon är svensk? Låten passar mer för den grekiska melodifestivalen istället. Inte i min smak.


8.BWO - You're not alone 3+

Hade hoppats på en bättre låt från BWO. De gör ju alltid så bra låtar. Men det kanske beror på att jag sällan tycker om lugna låtar.


De jag vill ska gå till final:

EMD och BWO


De jag vill ska gå till  2: chansen

Topaz sound och Velvet


Duell 1: Topaz sound  och  EMD

EMD går till final och

Topaz sound till 2:chansen


Duell 2: BWO och Molly Sandén

Molly går till final och

BWO till 2:a chansen


Internationella juryns val: Sofia med låten Alla. Den var ju nästan ett självklart val för den internationella juryn. Ej svenskt och lite udda.


Hur kunde Molly hamna i duellen? Och dessutom gå direkt till finalen?

Presentation

Omröstning

Vad vill du att jag skriver om i min musikblogg?
 Annan musik än hårdrock
 Mer hårdrock
 Skivrecensioner
 Konsertrecensioner
 Musikquiz/tester
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards