Alla inlägg under juni 2009

Av Marina - 28 juni 2009 16:18

Igår den 27:e juni var jag till Kalix och såg the Poodles. Först på eftermiddagen sjöng  och spelade de unplugged 2 låtar "I rule the night" och "Night of passion". Sen signerade de skivor  och tröjor mm.

På kvällen såg jag deras konert som var helt suverän. De är bara bäst. Jakob kan verkligen sitt yrke, både att sjunga och hans scenframträdande är helt underbart att se på. Ja, de andra är också bra men Jakob är bara bäst. Och så är de ju så förskräckligt söta så man kan äta upp dom. Nam nam.

Hörde att nån kille i publiken sa ungefär så här: Kära nån vad ni är bra! Och det har han rätt i, pudlarna är bara bäst.


Korten får lånas om ni kontaktar mig med mailadress så skickar jag kort som ni vill ha. Har även mer kort på Pudlarna.




Låtlistan såg ut så här:

Too much of everything

Caroline

Seven seas

Like no tomorrow

Metal will stand tall

One out of ten

Thunderball

I rule the night

Night of passion

Som extra nummer var det:

Flesh and blood

Line of fire


Konserten får 5 + av 5 . Mycket bra konsert. Mycket sevärd.


Korten får bara lånas om ni kontaktar mig med mailadress.


Av Marina - 26 juni 2009 17:01

I morgon förmiddag åker jag till Kalix för att se the Poodles. Kommer att bo på hotell så att jag kan se dom på konserten på kvällen. Skriver mer om konserten på söndag när jag kommer hem.

Jag såg dom förra året också men bara när dom sjöng akustiskt och när de signerade skivor, och det kommer de att göra nu också. Men jag vill inte ha deras autografr, det är inget för mig.

Av Marina - 23 juni 2009 15:01

Här kommer den senaste singeln från Europe. Det är mycket hårdare än på 80-talet då det begav sig. Lite ovanligt för att vara Europe. Och detta är bra tycker jag.





Av Marina - 21 juni 2009 20:26

Har varit in och kollat vilka artister som kommer hit på Rix fm festivalen och såg att det kommer en hel del bra artister hit. H.E.A.T kommer hit och Basic Element.... ja Basic Element är ju inte hårdrock precis men jag gillar ju även annan musik som eurodisco. För några dagar sen såg jag att Style skulle komma hit men de är visst borttagna nu. Synd, för jag har gillat dom mycket under 80-talet. Och deras nya låt är ju helt suverän.


Tur att det kommer några bra artister hit i alla fall. Så att man har nånting att förvänta sig på Kalaset isommar.


Här är länken till Rix fm i Luleå


Av Marina - 18 juni 2009 16:23

Har varit borta från datorn ett tag men här kommer ialla fall veckans låt som är med Gamma Ray som jag tycker är jättebra. låten heter Send me a sign och det finns många fler bra låtar med honom.



Av Marina - 1 juni 2009 21:53



 +++++


Nu har de gjort det igen! The Poodles nya cd som kom ut den 20 maj är helt enkelt suverän. Här finns allt från  up-tempo låtar, mellantempo och ballader. Men jag saknar dock lite mer hårdare hårdrock som tex "Thunderball" och "streets of fire". Dock krävdes några genomlyssningar på vissa låtar innan de fastnar i huvudet. Men i sin helhet är den värd en 5:a.

Mina favoritlåtar är: Caroline, Like no tomorrow, I rule the night,  Pilot of the storm, Heart of gold,  och Wings of destiny. Där de 3 förstnämnda låtarna fastnade direkt.


Låtarna är:
1. Too much of everything
2. Caroline
3. Like no tomorrow
4. One out of ten
5. I rule the night
6. Give me a sign
7. Sweet enemy
8. 7 days and 7 nights
9. Pilot of the storm
10. Cant let you go
11. Dont rescue me
12. Heart of gold
13. Dream to follow
14. Wings of destiny

Presentation

Omröstning

Vad vill du att jag skriver om i min musikblogg?
 Annan musik än hårdrock
 Mer hårdrock
 Skivrecensioner
 Konsertrecensioner
 Musikquiz/tester
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards