Inlägg publicerade under kategorin Skivrecensioner
+++++
Nu har de gjort det igen! The Poodles nya cd som kom ut den 20 maj är helt enkelt suverän. Här finns allt från up-tempo låtar, mellantempo och ballader. Men jag saknar dock lite mer hårdare hårdrock som tex "Thunderball" och "streets of fire". Dock krävdes några genomlyssningar på vissa låtar innan de fastnar i huvudet. Men i sin helhet är den värd en 5:a.
Mina favoritlåtar är: Caroline, Like no tomorrow, I rule the night, Pilot of the storm, Heart of gold, och Wings of destiny. Där de 3 förstnämnda låtarna fastnade direkt.
Låtarna är:
1. Too much of everything
2. Caroline
3. Like no tomorrow
4. One out of ten
5. I rule the night
6. Give me a sign
7. Sweet enemy
8. 7 days and 7 nights
9. Pilot of the storm
10. Cant let you go
11. Dont rescue me
12. Heart of gold
13. Dream to follow
14. Wings of destiny
Hammerfall -No Sacrifice, no victory
+++++
Hammerfall gör alltid bra låtar och även den här skivan är ett mästerverk. Här finns den lugna låten "Between two worlds" och den instrumentala låten "Something for the ages". Tycker om att lyssna på Joakims röst.
De låtar jag tycker bäst om är Any means necessary, Life is now, Bring the hammer down,No sacrifice no victory.
Men i sin helhet tycker jag att den är värd en 5:a.
Låtarna på CD:n är
1. Any means necessary
2. Life is now
3. Punish and enslave
4. Legion
5. Between two worlds
6. Hallowed be my name
7. Something for the ages
8. No sacrifice, no victory
9. Bring the hammer down
10.One of a kind
11.My sharona
+ + + +
Denna skiva är helt suverän... dock inte alla låtar är min smak. Men jag tycker om sångarens röst. Många av deras hitlåtar finns med på denna CD.
Mina favorit låtar är: Rock you like a hurricane, Cant explain, Rhythm of love, Big city nights, Still loving you, No one like you
Låtarna är:
1. Rock you like a hurricane
2. Can´t explain
3. Rhythm of love
4. Big city nights
5. Lovedrive
6. Is there anybody out there
7. Holiday
8. Still loving you
9. No one like you
10. Blackout
11. Another piece of meat
12 You give me all I need
13. Hey you
14. The zoo
15. China white
Red, white & Crue - Motley Crue
+ + + +
Motley crue är ett av mina favoritband. Denna dubbel-CD är en samlingsalbum, där många av deras hits finns med. Är ett bra köp om man gillar Motley Crue. CD1 är bättre än CD2, tycker jag.
Mina favoriter från CD1 är : Kickstart my heart, Same ol' situation, Don't go away mad, Without you, Too young to fall in love, Live Wire, Wild side, You're all I need
CD1 låtlista
1. Live wire
2. Piece of your action
3. Toast of the town
4. Too fast for love
5. Black widow
6. Looks that kill
7. Too young to fall in love
8. Helter skelter
9. Shout at the devil
10. Smokin' in the boys room
11. Use it or lose it
12. Girls, girls, girls
13. Wild side
14. You're all I need
15. All in the name of
16. Kickstart my heart
17. Without you
18. Don't go away mad
19. Same ol' situation
20. Dr. Feelgood
CD2 mina favoritlåtar är : Home sweet home, Bitter pill, Enslaved, Afraid, New Tattoo.
CD2 låtlista
1. Anarchy in the UK
2. Primal Scream
3. Home sweet home
4. Hooligan's holiday
5. Missunderstood
6. Planet room
7. Bittersuite
8. Afraid
9. Beauty
10. Generation swine
11. Bitter pill
12. Enslaved
13. Hell on high heels
14. New tattoo
15. If I die tomorrow
16. Sick love song
17. Street fighting man
Sweet trade - The Poodles
+ + + + +
Detta är deras 2:a skiva från 2007. Den är mycket bättre än deras 1:a skiva. Här är det mer hårdrock, mer ös i låtarna. Jag bara älskar denna skiva. Ser verkligen fram emot den kommande skivan.
Mina favoritlåtar är: Flesh and blood, Seven seas, Reach the sky, We are one, Band of brothers. Men ingen är speciellt dålig så det var svårt att gallra ut några favoritlåtar här.
Låtlista:
1. Flesh and blood
2. Streets of fire
3. Seven seas
4. Walk the line
5. Thunderball
6. Reach the sky
7. We are one
8. Without you
9. Band of brothers
10. Heaven's closing in
11. Kiss goodbye
Metal will stand tall - The Poodles
+ + + +
En mycket bra hårdrocksskiva, men saknar en hel del hårdare hårdrock. Alla låtar kanske inte är de bästa men skivan får 4+ för Jakobs sångröst, annars hade den fått bara 3+
Mina favoritlåtar är: Metal will stand tall, Shadows, Dont give up on love, Number one , Kingdom of heaven och balladen Crying.
Låtlista:
1. Echoes from the past
2. Metal will stand tall
3. Night of passion
4. Song for you
5. Shadows
6. Lie to me
7. Rockstar
8. Dancing with tears in my eyes
9. Don't give up on love
10. Number one
11. Kingdom of heaven
12. Crying
Europe - The final countdown
+ + + + +
Denna skiva kommer väl de flesta ihåg. Detta var min första hårdrocksskiva som jag köpte 1986, då den kom ut.
Jag tycker att nästan alla låtar får 5 plus, alla låtar är fortfarande bra, de håller än, enligt mig. Jag tycker att Joey Tempest sjunger bra.
Mina favoritlåtar är: Här är alla låtar mina favoritlåtar, kan inte gallra ut några favoriter.
Låtlista:
1. The final countdown
2. Rock the night
3. Carrie
4. Danger on the track
5. Ninja
6. Cherokee
7. Time has com
8. Heart of stone
9. On the loose
10. Love chaser
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
||||||||
3 |
4 | 5 |
6 |
7 |
8 | 9 |
|||
10 | 11 |
12 | 13 |
14 |
15 |
16 |
|||
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
|||
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
|||
31 |
|||||||||
|