Alla inlägg under juli 2008

Av Marina - 16 juli 2008 18:55

Igår var det Allsång på skansen och här kommer mina kommentarer.

The Poodles -  De är ju bara för bra. Kul att få höra Raise the banner för första gången. Och söt är ju Jakob, som bara den. Man blir ju nästan kär i honom.

Fick en överraskning att E-type var med också i låten Line of fire. Det var kul.


Wei Wei - den kinesiska tjejen är helt okänd för mig. Men det gick an att lyssna på henne.


Kingen -  Nja kanske inte min smak här men det är ju inte bara jag som ska få den musik man vill lyssna på.


Christina och Rigmor Gustavsson - Inte här heller min musiksmak men det är som ovan alla måste få sitt. Men de hade bra sångröster.


Ove Thörnkvist - Inte här heller min musiksmak, kanske lite mer för de äldre.


Raise the banner - the Poodles Live från Allsång på skansen

Av Marina - 14 juli 2008 17:16

Takida är inte mina favoriter men här kommer  en låt som är bättre än Curly Sue, enligt mig.


http://www.youtube.com/watch?v=CeRJZF003l4


Jag har satt har in kort under Poodles i Kalix.

Av Marina - 7 juli 2008 20:51

Här kommer en jättebra låt med Majesty, ett metalband från tyskland.


http://www.youtube.com/watch?v=KhDrFokuicA

Av Marina - 5 juli 2008 20:07

Ja jag vet att Allsång på skansen var i Tisdags men jag såg det inte då, såg på reprisen nu idag.

Så här kommer mina kommentarer för denna omgång.

Magnus Uggla är ju bara för bra. Han gör alltid bra låtar.Alltid medryckande och bra texter. Kul att se han live i tv igen.

Eva Dahlgren och Peter Jöback tycker jag inte är bra alls. Så därför lyssnade jag inte heller på låten.

Sanna Nielsen är väl sådär, inget märkvärdigt.

E.M.D är väl populära men inte i min smak, gäller väl mest för de yngre.



Av Marina - 2 juli 2008 16:47

Här är min favoritlåt med svenska hårdrocksgruppen Crashdiet.

Refrängen sätter sig direkt.

http://www.youtube.com/watch?v=n85UO1hfbwY

Presentation

Omröstning

Vad vill du att jag skriver om i min musikblogg?
 Annan musik än hårdrock
 Mer hårdrock
 Skivrecensioner
 Konsertrecensioner
 Musikquiz/tester
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards